søndag 9. oktober 2011

Det skulle være en sommerutfordring...

Genser, 4 år, i deilig merionull

Tidligere i sommer kastet jeg meg freidig og glad på sommerutfordringen fra Nøstebloggen. Sommeren ble på ingen måter slik den skulle og hele prosjektet strandet fra min side. Lenge. Så har jeg fått hentet det opp igjen og strikket ferdig.

Men spesielt kreativt ble det ikke. Genseren ble nøyaktig lik den som var i boka... Oppskrift #1944 Ribbegenser i dobbelt 2-tråds garn fra Nøstebarn. Slikt vinner man ikke på. Spesielt ikke når genseren blir ferdig 2 måneder etter innleveringsfristen :)

Nok om det - jeg synes genseren ble kjempefin. Den er stikket i størrelse 4 år, og det gikk med 152 gram garn av to-tråds merinoull fra Nøstebarn, strikket i dobbel tråd, en lys og en mørk grønn. Garnet er godt å strikke med og under normale forhold går det ganske raskt å strikke.

Raglanfelling er en ren fryd å strikke og jeg digger at det blir så lite montering. Genseren har vært ferdig i en måned og kun ventet på å få festet de siste trådene. Det er ikke bare fordi jeg ikke liker montering. Men p.g.a. legging av nytt gulv på stue/kjøkken måtte alt ryddes ut, deriblant nålene mine som på mystisk vis ble godt gjemt og ikke dukket opp igjen før denne uken.

Så er det lyset som begynner bli utfordrende. Sliter allerede nå med å få tatt skikkelige bilder. Det er regntungt og lyset forsvinner. Men vi gjør vårt beste :) Nå gleder jeg meg til å se genseren i bruk!




Raglanfelling

13 kommentarer:

  1. Denne genseren har vært en hit her i huset til min unge som nå er 12 år. Strikket to pr.vinter til han gikk i tredje klasse. Flott genser du har laget. :))

    SvarSlett
  2. Kjempe fin, den så utrolig god ut:)

    SvarSlett
  3. Fin og god genser ! Strikker bestefartrøya fra Nøstebarnboka jeg nå... Men ribbegensrene er kjekke også :-)) Attpåtil er de så lette, og det syns de små er deilig :-)

    SvarSlett
  4. Den var kjempefin, og ser veldig deilig ut:)

    SvarSlett
  5. Genseren ble veldig fin da, selv om det tok litt tid å lage :-) Jeg liker også ragland selv om jeg ikke har brukt det så mange ganger :-D

    Ha det fint - klem Siv

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser!
    Den blir gò å ha nå når høsten er her.
    Pernilla

    SvarSlett
  7. Ting tar tid, men genseren vart fin den. Nettopp ankommet hesper til en slik en her i huset.. nå spørs det og se hvor lang tid det tar bare... ;)

    SvarSlett
  8. Så flott den ble.
    Klem Tone

    SvarSlett
  9. Fin og god genser, vert nok mykje brukt!!

    SvarSlett
  10. den ble veldig veldig fin :-) Spiller ingen rolle når den blir ferdig når det gir et så lekkert resultat uansett !:-) Du skulle sett alle strikke prosjektene mine.. :-P

    SvarSlett
  11. Den ble veldig fin, det er sikkert :)

    SvarSlett
  12. Ribbegensere er digg, særlig med raglan, så fyller det ikke så opp under jakka. Og nå som jeg kan skimte litt snø på fjelltoppene rundt, så nærmer det seg tiden å bruke sånne deilige gensere.

    SvarSlett
  13. Utruleg deilig og varm, vil eg tru. Så får det heller våge seg at den vart "standard" i frå boka (den er jo flott!)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...