søndag 30. september 2012

Oppstart bilstrikkmontering!

I sommer ble det strikket en del i bil, på campingplass, noen dager ble tilbragt innendørs i dårlig vær - og det ble strikket. Jeg hadde meg meg pinne 2,5 og 3, samt noen (en del) restegarn og strikket blant annet disse nusselige babysokkene. De er raske å strikke og strikket i ett stykke. det går med ca. 20 gram garn til hvert par.


Endelig ferdig monterte



Støvblå Duo silke merino

I tillegg finnes det fortsatt flere babysokker og en haug med Djevelluer 
som fortsatt venter på montering

20 kommentarer:

  1. Jeg har også strikket disse før og skulle sende oppskriften til ei venninne. Du har ikke tilfeldigvis kopiert oppskriften og kan sende meg? Supre sokker som sitter godt på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siri, tror jeg fikk gravd fram oppskriften, se her; http://web.archive.org/web/20070827055925/knitgirlinorway.blogdrive.com/archive/481.html

      Slett
    2. Hei på deg :) Denne linken fungerer visst ikke lenger 🤔

      Slett
  2. De er så supersøte! Og aldeles nydelige farger. Heldige småtasser som får disse på bena:)

    SvarSlett
  3. Så fine de var. Jeg har strikket de og jeg er enig i at de er gofde på foten. ;-)

    SvarSlett
  4. Søte sokker! Kjekt å få brukt opp litt restegarn. Gleder meg til å se de ferdige luene:)

    SvarSlett
  5. Såå søte sokker! :) Takk for at du deler.
    God søndag til deg!

    SvarSlett
  6. Oj, det var mange sommer-prosjekter du har strikket! Og det er jo superfine gaver :)

    Kos deg med montering ;)

    Klem

    SvarSlett
  7. Søte søte sokker. og så deilig med massemontering av allerede ferdigstrikka saker! Vips, mange fine julegaver ! (kanskje?)
    Bilstrikk og restegarnsbruk har jeg også sansen for.

    SvarSlett
  8. Kjempe søte sokker :)
    Kanskje noe for meg og ;)

    SvarSlett
  9. Har også strikka desse ein gong. Herlige og gode sokker :) Nydelige farger du har valgt :)

    SvarSlett
  10. Disse sokkene ser aldeles deilige ut for de små.
    Klem

    SvarSlett
  11. De var veldig søte :-) Merkelig hvor lenge det kan drøye med festing av tråder du ;-)

    Ha ei herlig høstuke - klem Siv

    SvarSlett
  12. Disse er en favoritt!! både hos strikker og mottakere:) En kom tilbake og måtte ha oppskriften slik at bestemoren kunne strikke flere... det var de eneste strømpene som ble sittende på bena om natten!!! - gøy å strikke til små-gaver!!

    ... og med haugen som venter på trådfesting ser det jo ut som du har fått avkastning på restegarnet!

    SvarSlett
  13. Disse blir kjekk å ha på lur i gaveeska, vel? Knallfine er de - og alle sier de er så god på foten :) Gleder meg til luene kommer!

    SvarSlett
  14. Jeg prøvde meg på oppskriften i kveld, men mine ble litt annerledes...jeg hadde en annen oppskrift i bakhodet samtidig som jeg prøvde å følge denne. Du har ikke tilfeldigvis et bilde av sokken før den sys sammen. På den måten hadde det vært litt lettere å forstå hvor jeg skal plukke opp...:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg lager en beskrivelse av hvordan jeg gjør det! Kommer om litt :)

      Slett
    2. Supert! Jeg tror jeg har forstått det meste, men skulle likt å,sett hvordan den så ut under:)

      Slett
  15. Selger du? Hvor mye tar du for t par?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...