onsdag 9. februar 2022

Vinterbamse!



Denne har tatt noe tid å få ferdig! Ikke fordi det tar lang tid å strikke, men jeg har ventet i evigheter på garn...

Dette er Alafossloopi, og det skal være problemer med leveransen fra produsent. Etter 7-8 måneder i bestilling, dukket den brune og hvite fargen opp. So far, so good. Men de rosa nøstene lot vente på seg. Til slutt var det en årvåken venninne av meg som oppdaget et par nøster på en garnbutikk på Majorstua i Oslo. Jeg fikk sikra meg et par (g)ullskatter og prosjektet var i gang!

Fargen på de rosa nøstene er "Winter Morning" og det brune garnet er samme fargen som en brunbjørn, så navnet genseren har fått av meg er "Vinterbamse".
Mønsteret  er selvsagt av Linka Neumann og heter "Føyka"


Genseren er allerede i bruk, og har fått seg en runde på ski. Det blir forhåpentligvis flere runder, til tross for sørgelig lite snø i år.

Jeg har strikket en av Villmarksgenserne fra før, her kan du lese mer om den.

Prosjektside på Ravelry finner du i lenken her (krever innlogging)
 

3 kommentarer:

  1. Kjempefine farger sammen! Jeg synes slike gensere blir for tykke for meg, men de er jo så vakre! Den eneste jeg har strikka ble solgt, og den var superfin til kunden. Fortsatt god lørdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Fargevalget er flott. Jeg liker rosa med brunt og hvitt. Og mønsteret er kjempefint uansett :-) Jeg har også strikket mye med dette garnet, det er godt og varmt.
    Jeg ønsker deg fine skiturer i solskinnet med den nye genseren din.
    Vi hadde ikke en god vinter, ingen snø til å starte på ski fra huset. Men jeg var i fjellet... drømmen :-)))
    Nå regn og 2 plussgrader... så vent på vår... og sommersol.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...