mandag 25. oktober 2010

Mer Space Invaders - nå; Lue.


En julegave er ferdig!
Den som skal få denne luen leser ikke bloggen min (tror jeg...), så jeg velger å vise den fram allerede nå :-)

Det er fortsatt min begeistring for Arne & Carlos som kommer til uttrykk her. Oppskriften på denne luen med Space Invader-mønster er fra et mønsterhefte fra Dale garn. Jeg så luen først på bloggen til Strikkemor(o), og da var ikke veien lang til nærmeste forhandler for å sikre seg garn og mønster.

Lua er strikket med Freestyle på pinne 4,5/5 så det var fort gjort å få den ferdig. Jeg er fortsatt ikke veldig glad i å strikke mønster med flere farger, og synes jeg knoter mye. Men det gikk da på et vis.

Gode ønsker om en god dag fra Oslo, badet i sol og tre små plussgrader!

10 kommentarer:

  1. Så kul lue! Jeg deler din begeistring for Arne og Carlos, og særlig space invader- varianten deres. Den er så kul som genser og lue!

    SvarSlett
  2. Og der var det jaggu ein julegave i boks her også!

    Den vart jo kjempefin, resultatet synar i alle fall ikkje at du ikkje likar fleirfarga mønster.

    Eg må uansett tilbake til "garnlangaren" som ein felles strikkegalning kalla garnbutikken i dag for å skaffe ullfloss. Då skal mønster og garn kjøpast inn ja! Hurra!

    SvarSlett
  3. respekt Sirri , sikken en hue :-))))) Og , du kan jo godt strikke med flere farver af gangen !!!!!

    Klem Vilma

    SvarSlett
  4. Skal si de to gutta er blitt populære;) Må si jeg foretrekker luene framfor kulene:D Den var flott!
    Ha ei fin uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Wow så kul! Den vil jeg også lage!

    Takk for super inspirasjon og hyggelig at du er med i min give away

    SvarSlett
  6. Ser ut til at du takler den mønster strikkinga kjempe bra synes nå jeg da. Kjempe flott lue med kuult mønster.
    Ha en fiiiiin dag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  7. Det vises i alle fall ikke om du knoter litt - resultatet ble bra det :-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...