lørdag 11. februar 2012

Rundetellere - må ha?

Rundetellere

Tidligere denne uken ramlet jeg innom Stoff og Stil på Alnabru. Med en stor del prosjekter på pinnene og med litt begrenset tid til å gripe over alt jeg ønsker, var ikke motivasjonen så veldig stor for å handle no særlig. Men rundetellere, det må alle ha! Eller? 

Jeg fant et par for størrelse 2-7,5, litt usikker på når jeg skal få brukt dem, men de er sikkert kjekke å ha. Har du noen erfaringer med de? Er de unnværlige når du først har tatt dem i bruk? 

Fine er de uansett :) Ja, og de nye katalogene fikk jeg også med meg. De skal nytes en stille stund.

Ønsker deg en stålende helg!

17 kommentarer:

  1. Tja, jeg bruker ikke mine sånn veldig, men de gangene jeg strikker etter mønster som oppgir rader (fell til knapphull på raD 14, 28 og 36 feks) så er det utrolig kjekt!

    SvarSlett
  2. Eg sverger til min "The Knit Kit", den har alt du treng inkludert rundteller og eg brukar den både titt og ofte :)

    SvarSlett
  3. Jeg har slike jeg også, men har visst ikke helt forstått hvordan jeg skal bruke dem :-/ I alle fall har det ikke funka for meg å tre dem på pinnen - jeg har manuelt snurra etter hver omgang jeg ;-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  4. Jeg har rundeteller som jeg henger på pinnen som en maskemarkør - strikker stort sett på rundpinne. De er utrolig kjekke når jeg skal øke masker på hver 7. runde eller noe med faste intervaller. Særlig ved mørkt garn når man sitter i skumt lys.

    SvarSlett
  5. Jeg har alltid bare trukket et stykke restegarn oppover siden på strikketøyet, hvor jeg legger garnet mot inn/utsiden for eksempel hver 5 runde, da er det veldig lett å telle radene oppover: 5-10-15 osv. Med sånn rundeteller som man må snu på blir jeg alltid sittende å klø meg i hodet. Snudde jeg nå eller glemte jeg det tro? Med restegarnet slipper man å lure! :)

    SvarSlett
  6. Har også et par slike, som har gjort god nytte i forbindelse med mønsterstrikking.
    Flowermouses ide om å bruke dem som maskemarkører i tilleg, var god!

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  7. jeg vil også ha. Spesiellt bra til mønsteromganger må de jo være.Siden de sitter fast på pinnene så blir de ikke borte heller.

    SvarSlett
  8. Jeg har aldri brukt sånne. Jeg er en blyant og papir strikker:) Men de ser jo veldig kjekke ut.

    SvarSlett
  9. Nåneidu! Jeg er nok også en av de som kommer til å lure på om jeg trykket eller ei! :p

    SvarSlett
  10. Bra tips, ser veldig lurt ut!

    SvarSlett
  11. Jeg har ikke noe erfaring med disse, men jeg tenkte akkurat som deg for en tid tilbake at slike må man jo bare ha? Og de ligger i skuffa mi, hihi :) Men nå skal jeg jaggu ta de frem igjen :)

    Fortsatt god helg
    Klem

    SvarSlett
  12. Jeg glemmer at dreje rundt paa dem, saa blyant og papir forbliver det mest effektive for mig. Der findes ogsaa en applikation til en smartphone hvis du har saadan een.

    SvarSlett
  13. Har ikke prøvd de selv, men de høres jo utrolig kjekke ut.
    Klem Tone

    SvarSlett
  14. Jeg har rund(e)tellere, men egentlig bruker jeg mest app til iphone....kulerer ;)

    SvarSlett
  15. Jeg har sånne. Har dem ikke på pinnen, det blir litt for tungt syns jeg. Bruker dem når jeg strikker flettemønster med ulike fletter, og en skal vris på hver 6. omgang og en annen på hver 4, for eksempel. Kjekt å ha!

    SvarSlett
  16. Jeg har og syns de er smarte! tar mindre plass enn papir og blyant og kan festes på pinnen! Veldig smart spør du meg :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...