søndag 12. februar 2012

Til mamma på morsdagen

Hals i perlestrikk

Mamma har ønsket seg en hals, den skulle være i akkurat riktig lillafarge, og jeg har brukt litt tid på å finne den jeg tror er riktig. Ble ganske fornøyd selv med fargen, og garnet er veldig mykt og godt, Viking of Norway, Alpakka superfine. Dessverre er bildet tatt i hui og hast med mobilkamera før halsen ble sendt nordover i posten, så hverken fargen eller produktet i seg selv får vist seg frem fra sin beste side.

Jeg prøvde strikke en hals etter oppskriften til den vridde halsen fra Pickles, men det fungerte ikke spesielt godt med dette garnet. Opprekking og nytt forsøk. Det ble perslestrikk på pinne 8, ca 127-ognoen masker, glemte notere hva jeg bruke til slutt. Amatør...

Håper mamma liker den!

Til lykke med morsdagen, kjære mamman min! Det samme til alle dere andre flotte mødre :)

7 kommentarer:

  1. Så flott den ble, nydelig farge.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Tror hun blir kjempeglad for gaven ;-) Den varmer sikkert et mammahjerte(og hals)!

    SvarSlett
  3. Flott morsdagsgave, fargen er kjempefin:)

    SvarSlett
  4. Den heldige mamman er kjempefornøyd. Helt perfekt lillafarge, deilig myk og akkurat passe lengde til to snurr rundt halsen. Denne kommer jeg til å bruke myyye :-)Tusen takk!

    SvarSlett
  5. Så fin hals i kjempefin farge. Heldige mammaen din!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...