onsdag 2. juni 2010

Prosjekt restegarnjakke, del 2: Kartlegging av ressurser

.
Restegarn

Inspirert og motivert at så mange hyggelige tilbakemeldinger på mitt første innlegg om Prosjekt restegarnjakke, gyver jeg med stor optimisme på neste del av prosessen.

Kartlegging av ressurser. Hva har jeg egentlig tilgjengelig av garn og pinner?

Slik er ståa;

Garn
Lime: 440 gram
Orange mix: 66 gram
Ceris: 120 gram
Brågrønnmelert: 195 gram
Mellomrosa: 50 gram
Mellombrun: 60 gram
Mørk rosa: 120 grma
Lys rosa: 31 gram
Mørk lime: 40 gram
Gråblå: 40 gram
Gulstøvete: 50 gram
Kongeblå: 40 gram
Lys turkis: 55 gram
Lys beige mix: 42 gram
Eco natur (hvit): 140 gram
Lilla/fiolett mix: 70 gram
Oliven mix: 222 gram

Pinner
Settpinner 2,5 - OK
Rundpinne 2,5 - 40 cm - OK
Rundpinne 2,5 - 80 cm - MANGLER. Dette KAN bli et problem....
Settpinne 3 - OK. Bortsett fra at to av pinnene i skrivende stund sitter fast i et annet prosjekt
Rundpinne 3 - 40 cm - MANGLER. Men kan det være så farlig da?
Rundpinne 3 - 80 cm - OK

To stykk settpinne 3 sitter fast i en liten jakke

Så langt tror jeg jakken blir mørkegrønn med hvite lus (jeg digger lus!) og korte armer. Jeg skal ha nok av både lysegrønn (lime) og mørkegrønn (oliven mix) til grunnfargen. Også må det selvsagt bli noe rosa i mønsteret :-)

Neste nå blir å finne ut hvilken størrelse jeg skal strikke jakken i. Phu!

Så langt, alt vel!

Tidligere innlegg om Prosjekt restegarnjakke:
.

9 kommentarer:

  1. Hehe, ja her var det mykje flott restegarn som hadde hopa seg opp. Genial idé å finne ut kva du vil lage for så å dykke ned i garndungen og finne ut kva du har til rådighet...
    Lekker jakke du har bestemt deg for å strikke. Eg glede meg til å følge med korleis det går med prosjektet :)

    SvarSlett
  2. Dette har jeg stor tro på!! Du har alt:O)

    SvarSlett
  3. WOW! Ser ikke ut som om at det skal bli noe problem å få til ei knall jakke av restegarnet der nei ;-)

    Gleder meg fremdeles til fortsettelsen :-)

    SvarSlett
  4. Flott prosjekt du har startet!
    Mønsteret ser kjempebra ut og du skulle ha nok garn ser det ut til.
    Jeg gleder meg til å se resultatet:)

    SvarSlett
  5. Åh, for noen vakre farger!! Uansett hva du strikker nå blir det nok helt topp!:)

    SvarSlett
  6. her er det mange muligheter..og er dette reste garn?? synes du har MASSE garn igjen her...

    SvarSlett
  7. Her er jo alt i skjønneste orden.
    Gleder meg til fortsettelsen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. *bluss* Nå rødmer jeg, Guro! Du har rett - prosjektet burde kanskje hete garn-jeg-har-liggende-og-ikke-lenger-husker-hva-jeg-har-tenkt-å-bruke-til-pluss-restegarn :-) Det er MYE garn og det føles godt å få brukt det!

    SvarSlett
  9. Det var mye alpakkagarn ja! Trodde jeg hadde ganske mye, men jeg har lite ser jeg nå! :) Morsomt å følge sånne prosjekter, lykket til! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...