tirsdag 12. oktober 2010

Rosa babyjakke med perleknapper

Rooooosa....!

Ny babyjakke som jeg har laget en hvit utgave av tidligere. Denne gangen har jeg strikket i Merino Extra Fine 100% Merino Wool Superwash. Jeg tror fortsatt det er kan være en god ide med babyplagg som kan vaskes i maskin :-) Oppskriften er fortsatt fra Strikk til nøstebarn.

Tre knapper, og jakken var ferdig.

Det var med lett forbløffelse jeg fant denne jakken i kurven over nesten ferdige prosjekter. Jeg trodde jeg hadde mye mer igjen før den var ferdigstilt - men det manglet kun tre knapper...

Knappene er på plass og jakker er herved ferdig. Jeg synes den ble ganske fin. Den er veldig rosa og søt, men fin :-)

16 kommentarer:

  1. Jakken var rett og slett nydelig. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjempesøt!! Enig i at det er greit med vaskemaskinplagg til de små;)
    ha en fortsatt fin dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. SØT!Ser ut som om jeg må kjøpe meg nøstebarnboka også :-) Har kjøpt meg MYK START - masse flotte basisoppskrifter i den

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Den var kjempesøt, og raglanfelling er ei god felling til barn synest eg :) ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Så mye gøy det var her :)
    Kjempe søt jakke, og de julekulene var kjempe kule!!
    Legger meg til som følger jeg :)

    SvarSlett
  6. Åååå så søt den babyjakken blei!! Flott mønster og nydelig farge:))

    SvarSlett
  7. Nøstebarns bogen = must have :-)

    SvarSlett
  8. Jepp, dette var virkelig ein søt jakke. Heldig er jenta som får varme og pynte seg i denne :)
    Og så kjekt å oppdage at det er mindre igjen på enkelte UFO-er i kurven enn du hadde trodd!

    SvarSlett
  9. Den boken har jeg og jakken har jeg strikket og.
    Den blev kjempesøt i rosa!

    Pernilla

    SvarSlett
  10. Den jakken var skikkelig nusselig! :)
    Det er en herlig bok! :)

    SvarSlett
  11. Supersøt jakke! Flott overraskelse at det gjensto så lite, det er alltid tilfredsstillende å gjøre noe helt ferdig.

    SvarSlett
  12. Kjempesøt jakke! Og enig i det med vaskemaskin - skjønt selv de dyreste nøstebarnklærne går i maskinen her. Har dog en veldig snill maskin, og lang erfaring med lanolinisering :)

    SvarSlett
  13. Ja, Nøstebarn-boka er et must å ha! Veldig mange fine og lett tilgjengelige oppskrifter!

    Myk start har jeg ikke sett, men lest mye om. Har litt lyst på den og :-)

    SvarSlett
  14. Veldig søt jakke!! Brukte du samme pinne str?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, oj, godt spørsmål! Jeg TROR det men kunne sikkert med fordel ha gått opp litt i størrelse da den er litt tett strikket og garnet er tykkere enn det som anbefales. Men jeg har dessverre ikke notert meg dette, så jeg har ikke mer nøyaktig svar.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...