mandag 20. desember 2010

Enda en spiselig og praktisk gave

Egenprodusert gave. Kopptue og traktkantareller!

Min bror fikk med seg en ekstra, liten julepresang etter gårdagens svært hyggelige førjulsbesøk.

"Strikker du kopptuer?" spør min bror meg under middagsforberedelsene.
"Eh, ja... har du lyst på en?" spør jeg forhåpningsfult.
"Ja, gjerne! Helst en som er litt mandig" svarer han og kaster et raskt blikk på min egenproduserte knallrosa klut som jeg tørket av bordet med.

Som sagt, så gjort! Det ble en klut i fin pistasjgrønn farge som så ut til å falle i smak. I tillegg fikk han noe av min egenproduserte, tørkede traktkantarell, plukket i høst i områder rundt Oslo. Det har vært en nydelig høst med mange fotturer og kanoturer og soppfangsten suveren.

Min flinke nevø (11 år) understreket at jeg måtte huske å skrive i bloggen at de serverte nydelig lammekebab til middag, og at det var han selv som hadde krydret lammekjøttet.

Det smakte nydelig! Tusen takk for maten og besøket!

6 kommentarer:

  1. Det var en flott hjemmelaget gave! :) Ang. sokkene så er de veldig enkle og et raskt prosjekt som er verdt å prøve seg på :)

    SvarSlett
  2. Deilig å høre at hjemmelagde gaver faller i smak - har selv produsert noen og hintet om noen - så nå får vi se :)

    SvarSlett
  3. så herlig gave og så fin idee..
    liker pakkingen rundt kluten.. blir ekstra proft

    SvarSlett
  4. Hjemmelagde gaver er koselig å få. Regner med at gaven falt i smak:)

    SvarSlett
  5. Flott gave som sikkert ble satt pris på!
    Jeg tar idag juleferie både fra jobb og blogg og er derfor innom for å ønske deg og dine ei trivelig jul! Kos deg masse og takk for hyggelig selskap i året som går mot slutten!
    Juleklem fra meg;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...