torsdag 23. desember 2010

Julestrømpe til jul - symaskin testet!

Skeiv og skakk julestrømpe med plass til mye fint!

Oj, oj! Har jeg lov til å være litt stolt eller? Joda, jeg ser at julestrømpen ikke ble veldig vakker, men det er det første jeg har sydd på min nye symaskin! Jeg har fått maskina opp å gå, tredd tråder riktig, funnet fram til sikksakk-søm og rett fram-søm. :-D

Dette er vel det man kan kalle redesign? Jeg har brukt en gammel kåpe fra H&M i lammeull. Stoffet er sikkert alt for fint til å bruke i en julestrømpe, men jeg likte aldri kåpen. Foret var feil sydd og passformen var grusom.

Men nå må jeg ile videre til det prosjektet jeg egentlig hentet fram maskinen for - å legge opp underkjolen som skal brukes på julaften. Denne julestrømpen kan vi si er en "prøvelapp" :-)

Igjen - riktig god og fredfylt jul til alle mine lesere!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med eit flott resultat !!

    Ønsker deg en fin Jul !

    SvarSlett
  2. God jul! Også så gøy at du og symaskinen har funnet tonen! :)

    SvarSlett
  3. Så søt strømpe!! =)

    En deilig jul ønskes deg og dine! =)
    Stor klem m og Ebba

    SvarSlett
  4. Gler meg til å sjå kva du greier å trylla fram frå symaskina i løpet av 2011! Til lukke med ny maskin og gooood juuul! Klem frå Ragnhild

    SvarSlett
  5. Det var jammen en fin prøvelapp!!
    Takk for kommentar på bloggen min, bilde av lua kommer i romjula. God jul i stua!

    SvarSlett
  6. Glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...