fredag 14. januar 2011

Jeg, en Ravelry rookie


Som jeg nevne i et tidliger innlegg har jeg nå så vidt endelig begynt å innse Ravelrys fortreffelighet.

Det var fra min gode venninde Siena jeg første gang fikk høre om Ravelry, dette til da "hemmelige" samfunnet for meg. Jeg opprettet en profil (for nøyaktig ett år siden), og dere finner meg der under Strikkogtoys.

Og det ble med det. Lenge.

Men nå har jeg begynt å se lyset. Det jeg har gjort til nå er å "stashe" noe av garnet mitt. Jeg registrerer altså garn jeg har, type, menge, farge og slikt. Supergreit for å få oversikt over hva man egentlig har. Ikke for det, jeg digger å dykke ned i garnlageret og "gjennoppdage" så skatter og få masse nye ideer til hva jeg kan lage av det. Det er lykke for meg å kunne ta, se, føle og kjenne på garnet. Det betyr jo ikke at jeg skal slutte å gjøre det, men nå kan jeg i tillegg gå på Ravelry og se hva andre har laget av samme garn jeg har. Jeg kan legge til prosjekter i mine favoritter, og finne oppskrifter, både gratis og til salgs. Herlig!

Jeg finner mange strikkevenner jeg allerede kjenner fra blogglandia. Kjempegøy å se deres prosjekter.

For det blir neste steg for meg, å begynne å registrere prosjektene jeg lager. Jeg er ikke riktig der enda, men det kommer, det kommer. Tipper jeg :-)

I tillegg finnes det selvsag en haug med grupper og forum du kan dykke inn i. Kjøp og salg. Og garantert en hel drøss av annet fint og spennende jeg ikke har oppdaget enda. Begrensningene ligger nok helst i brukeren. Og jeg tror ikke det er så vanskelig å bruke som jeg kanskje har trodd.

Da er det straks helg igjen! Jeg koser meg på kveldene med akryl-garnet som begynner å ta helt ny form. Gleder meg til å vise fram ferdig prosjekt!

Riktig god ettermiddag og god helg, folkens!

8 kommentarer:

  1. raverly er topp,jeg er ganske ny der men har hatt profilen i 3 år snart,hhihi

    SvarSlett
  2. Er selv medlem på Ravelry, men såkalt passivt medlem:O)
    Må vel bli flinkere til å gå inn der, for det er mye flott å se.
    Nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Jeg har vel laga meg en profil der jeg også, men for å være helt ærlig så husker jeg ikke hverken brukernavn eller passord :-/ Men det høres unektelig spennende ut da :-)

    Riktig god helg - klem Siv

    SvarSlett
  4. Ravelry er et oppkomme av ideér og inspirasjon!
    Jeg ble medlem i mai 2009, men det tok litt tid før jeg forstå hva dette var for en gullgruve :-)

    SvarSlett
  5. Ja det er helt fantastisk med Ravelry! God helg til deg og:)

    SvarSlett
  6. Ravelry er helt fantastisk. Jeg er ikke så flink å stashe garnet mitt, men har en liten sped begynnelse, hehe. Å finn oppskrifter der, og finne ut hvilket garn man kan bruke, finne inspirasjon, det er helt supert.

    SvarSlett
  7. Det tok litt tid før jeg også kom i gang, men etter det har Ravelry blitt helt uunnværlig for meg. Kjekt å høre at du begynner å se lyset :) Jeg gleder meg til å komme i gang igjen, både med Ravelry og blogging - begynner så smått å få hodet over vannet igjen ...

    SvarSlett
  8. Jamen da ses vi paa Ravelry. Jeg er heller ikke flink til at laegge ind strik, men maaske det kommer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...