lørdag 10. november 2012

Nytt prosjekt - Bella's Mittens

Nytt prosjekt, digg garn

Noen ganger tenker jeg at jeg er Dronningen av å multitaske prosjekter - og da mener jeg det ikke nødvendigvis i positiv forstand. Nå har jeg begynt på nok et prosjekt - et par votter jeg har hatt lyst til å lage lenge. Garnet kjøpte jeg i Stockholm for neste ett år siden, og det ble kjøpt med tanke på dette prosjektet - Bella's Mittens. Med noen heiarop fra min gode venninne Litlo og Kalen var jeg ikke vanskelig å overtale. Dessuten er førsteinntrykket av garnet svært positivt! Jummy!

Jeg har ikke tall på hvor mange andre prosjekter jeg har liggende som ikke er fullførte. Det stresser meg bittelitt. Men nå fullfører jeg som regel nesten alle prosjekter til slutt, så da får det gå.

Dessuten liker jeg ha prosjekter til forskjellige anledninger - et mobilt til å ha i veska, et som kan strikkes på i bilen, et til tv-titting, og gjerne et som krever litt mer oppmerksomhet. Dessuten kan jeg fort bli litt lei av et prosjekt, og da er det fint å gjenoppfriske lysten med å bytte til et annet innimellom.

Hvor mange prosjekter multitasker du?

15 kommentarer:

  1. Å hjelp, det er en evig kamp å stå imot lysten til å stadig starte på nye prosjekter! Den kampen taper jeg ofte... Akkurat nå har jeg faktisk bare 3 på pinnene, men til gjengjeld en prosjektkø på sikkert 10 i hodet;) Er det ikke greit da, så lenge vi stort sett fullfører til slutt? Lykke til med vottene!

    SvarSlett
  2. Treffer en øm tå der ja. Har alltid lyst til å starte noe nytt. Rekker ikke å begynne på det nye før tankene er på neste prosjekt. Akkrat nå har jeg "bare" 3 prosjekt. I hodet kværner en nyjakke, noen sokker...
    Men som du sier, vi blir ferdig, til slutt.
    Lykke til med vottene.

    SvarSlett
  3. Kjenner meg igjen i multitaskingen... Akkurat nå er det en genser fra Pickles (enkel tv-strikk), et perlestrikket pannebånd (på bussen-strikk) og en flettestrikket angoralue (konsentrere seg-strikk) :)

    SvarSlett
  4. ....gjett om jeg gikk rett igang med å planlegge et Bella-par... Takk skal du jammen meg ha ;)

    SvarSlett
  5. Har stadig flere strikkearbeider i gang. Strikker hånkle i perlestrikk (tv),og vest i hullmønster (krever oppmerksomhet) og pulsvarmere ( kan strikkes nesten overalt). Strikking er gøy og ren mentalhygiene. Vi har strikkecafè på 6.året og vi er alltid ca.20 damer i snitt der. Møtes første onsdag i mnd. Anbefales,gir inspirasjon å treffe andre "strikkegale".Vi er heldige, for husleia på helse og velferdsenteret er 100 kr. pr kveld. Hver betaler kr.30 som går til dekking av kaker /kaffe og husleie. Ev. overskudd gis de som jobber frivillig på senteret ellers i uka.Går til innkjøp av blomster , lys etc.

    SvarSlett
  6. Fine votter! Jeg har også strikket disse i Cocoon og det er et helt perfekt garn til denne oppskriften. Snakket nylig med en som hadde hatt sine CocoonBellavotter i tre vintre, og de var like fine. Da er det jo helt greit at garnet er litt dyrt :-)

    Ang multitasking - hm, her er det alltid mange prosjekter på gang. Ikke alt blir ferdig. Da rekker jeg det opp etter en stund og lager noe annet i stedet...

    Takk for svaret til forrige innlegg. Nå gjelder det å opparbeide stor nok lyst på ferskfisk til å komme seg på brygga kl 0700!!! For et flott tilbud!

    SvarSlett
  7. Tør ikke tenke på hvor mange prosjekter jeg multitasker på til tider, men som deg har jeg forskjellige prosjekter til forskjellige anledninger ;-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  8. Aaaaaltfor mange prosjekter på gang her også, tror jeg har vel 10-12 stykker, tør ikke telle helt.....
    Burde gjøre ferdig noe, men for mange tidkrevende prosjekter og altfor morsomt å starte noe nytt.
    Lykke til med dine!
    ;o) nina

    SvarSlett
  9. Hehe, så supert at heiarop er til hjelp! Pleier òg å ha fleire prosjekt på gong, men i helga har eg faktsik avslutta to av dei tre eg holdt på med og dermed har eg berre eitt prosjekt på gong akkurat no. Det varer kanskje ein halv time til eller så for eg tenkjer å legge opp noko lett TV-strikk i kveld :)
    God sundag til deg, Siri!

    SvarSlett
  10. Hehe, så kjekt at heiarop er til hjelp! Eg pleier òg å ha fleire prosjekt på gong, men i helga har eg avslutta to av dei tre prosjekta eg hadde. Dermed har eg berre eitt igjen på pinnane, men det varer vel ikkje lenger enn ein halvtime til eller så - planlegg nemleg å leggje opp enkel TV-strikk om litt :)
    God sundag til deg, Siri!

    SvarSlett
  11. Så utrolig godt å høre at det er flere enn meg med alt for mange prosjekt på gang. Nå har jeg virkelig alt for mange og ikke noe er bloggbart for tiden. Får komme sterkere tilbake senere.
    De vottene har jeg også en plan om å strikke. Virkelig flotte.
    Ønsker deg en super dag
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. Akkurat nå har jeg faktisk, utrolig nok, ikke såå mye på pinnene!
    Har pulsvarmere og sitteunderlag, og det er det.
    Venter på mer garn til flere kjøkkenkluter. Det kommer til å gå i kjøkkenkluter framover - for å få ferdig julegavene, er altfor mange kjøkkenkluter som skal strikkes. Er det 8 stk som skal gies bort, samt at jeg skulle ha strikket kluter til meg selv. Men, moro er det! ;)

    SvarSlett
  13. Har endelig lært litt flettestrikk og har nå dilla på å strikke Bella-votter (kjekke julegaver!). Strikker dem i Alfa fra Sandnes og er fornøyd med det.

    SvarSlett
  14. Deilig å høre at vi er flere av asmme slaget ! Minimum 4 prosjekter bør det være - noe til enhver anledning og alltid noe å glede seg til ! Like spennende er det med dem man planlegger og drømmer om og ikke minst har garn liggende til ! jeg har ingen intensjon om å minske mitt ekornlager - jeg nyter følelsen av å vite at jeg kan velge !

    SvarSlett
  15. Blir nervøs jeg, av å ha færre enn fire prosjekter på gang til enhver tid. Et til trikken, et som krever oppmerksomhet, et til tv og så et som har en annen pinnestørrelse ev 5 pinner hvis de andre er rundpinne. Da får jeg ikke vondt i armene. De Bella-vottene ser fristende ut, men datteren og hennes venninne vil helst ha sokker for tiden. Jeg strikker Skappel-genser, Puno-poncho etter ide fra Annepålandet, samt da altså sokker og forresten, den angoraluen som er så hot akkurat nå. Men er i en kjøpe-garn fase, så det er mange på venteliste.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...