onsdag 18. september 2013

Høsttemperaturer innbyr til vottestrikking....

...og det er tross alt ikke såååå lenge til jul?
Skal man rekke lage noe til jul, er det nesten ikke mer enn tida av veien, eller hva? :-)

Nye Bellavotter

Jeg har fulgt planen så langt og hentet fram garnet jeg kjøpe i den nye Pickels-butikken, går som vanlig opp en halv pinne (til 5,5) og lagt opp til et par lange Bellavotter. Det ser lovende ut. Liker fargen, det er morsomt å strikke og går ganske fort. Det er et kjærkomment avbrekk til restegarnteppet mitt som jeg har bestemt må ha 30-50 cm mer lengde (eller til krampa tar meg) før jeg sier meg fornøyd. På pinne 3,5 tar det tid. Men det går!

Kun 30-50 cm til nå

Så - har du mange planlagte, påbegynte eller ferdigstilte julegaver allerede?

17 kommentarer:

  1. Flotte votter! Smart å gå opp i pinnestørrelse, for vottene i oppskriften er litt små for norske never. (Det er i hvert fall min erfaring, jeg har strikket mange av disse).

    Teppet ditt blir jo helt fantastisk fint! Blir koselig å varme seg i vinter under en sånn fargebombe!

    SvarSlett
  2. Jeg er godt i gang med julegavene, så er det sagt. Men lurer jammen på om jeg må strikke slike fine Bellavotter. Imponerende dette teppet ditt! Litt av en jobb! Godt å ha litt avveksling med vottestrikking, tenker jeg.

    Jeg pakker kofferten for Dublin i morgen. Gleder meg.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Ingen, så langt! Jeg blir stresset bare ved tanken :)

    SvarSlett
  4. Har mange planer ja men....
    Fine ting hos deg :)

    SvarSlett
  5. Hei, ingen spesielle planer så langt. Vurderer et par Mariusgensren med rundsal i str. 8 år til jul. Kanskje litt vel optimistisk men tenker på saken. Ellers synes jeg fargen på garnet til vottene dine er nydelig. Er imponert over tålmodigheten din når det gjelder teppet! Men hold ut, det blir så bra til slutt! :)

    SvarSlett
  6. Bellavottane er ein favoritt her i hus! Og dei er jo så gøy å strikke også. Du har valgt ein nydelig farge! :)

    SvarSlett
  7. Det går skammelig fort til jul skal jeg si deg, og jeg kan nesten garantere at jeg ikke blir ferdig med alt jeg har tenkt å strikke. Men det gjør jeg eldre, så det er jo ikke noe nytt. Lurt av deg å begynne allerede nå. Kanskje jeg skal la meg inspirere av deg og sette i gang jeg også....
    Bellavottene er forøvrig veldig fine, og fargen nydelig.

    SvarSlett
  8. Ser ut til å bli et nydelig teppe og lange Bellavotter er jo helt nydelig :) Jeg har kommet godt i gang med julegaveprosjektet mitt. Strikka gaver til alle i år. Vil du besøke meg er jeg å finne på fjellgeitbundingen.blogg.no

    SvarSlett
  9. Har begynt på et par gaver, men er inne i en fæl køsnikingsperiode, så vi får se hvor mye som blir ferdig :) Teppet ditt blir enormt fint!!!

    SvarSlett
  10. Jeg har akkurat begynt med et sjal. Håper det blir vel motatt. Ser flott ut det du driver med her. Pleddet blir superfint.
    Klemz

    SvarSlett
  11. Nydelig farge på de Bella-vottene, de blir veldig fine!
    Teppet ditt ser bare helt herlig ut, du er jammen kommet langt! :-)

    SvarSlett
  12. Fine Bella-votter! Jeg har mange julegaver planlagt, og foreløpig er to ferdige :) Så det går radig unna. Koselig med julegavestrikk på høsten :) Imponerende restegarnsteppe!

    SvarSlett
  13. Nydelige votter, farge, og teppet er jo til å dø av! Fantastisk! Og Pickles-butikken er besøkt - mamma og jeg kappstrikker gullungekjoler til jentene ;-)
    Lilly

    SvarSlett
  14. Så flott farge på bellavottene! Det er jo ett nydelig mønster :)
    Jeg har julegaveplaner, og er vel egentlig igang, men ikke sånn skikkelig aktivt liksom....men kommer dit :)
    Fantastisk det teppet ditt, striper er bare så herlig!

    SvarSlett
  15. Det blir deilig teppet. Herlige farger. Ja votter er storfin.
    Jeg har mange planlagt med strikke og jeg håper det blir ferdig mange.
    Ha en fin dag... og masse glad med strikke. Hilsen til deg.

    SvarSlett
  16. Det er helt supert det alpacagarnet, og så mange flotte farger å velge mellom;) Du er god som holder ut med rilleteppet, det hadde ikkje jeg orket! Jeg har allerede begynt å strikke en julepresang, og så blir det vel noen halser og luer etterhvert også. Syns det er kjekt å gi bort noe personlig:)

    SvarSlett
  17. Det var virkelig en nydelig farge på det garnet! Er en heldig person som får disse flotte vottene til jul :)

    Hilsen,
    Marianne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...