lørdag 12. desember 2009

Piratlue

.

Jeg har hatt en periode med fasinasjon for hodeskaller. Og har i tillegg lyst til å utfrodre meg selv til å strikke mønster. Det har jeg ikke gjort veldig ofte før.

Her fant jeg oppskrift på piratlua.
Første forsøk ble strikket i sort grunnfarge med gule hodeskaller og rød bord. Lua ble fin, men for stor da jeg bommet på pinnestørrelsen. Når skal jeg lære å begynne å strikke prøvelapp?? Jeg forsøkte derfor å krympe den med å kjøre den en runde i vaskemaskina. Det hjalp noe, men resultatet ble litt "loete". De neste forsøkene ble strikket i alpakka-garn og i riktig pinnestørrelse. Det gjør at de ikke klør like mye og har bedre størrelse.

3 kommentarer:

  1. Disse er jo kjempekule. Deilige, friske farger :)

    SvarSlett
  2. Takk og takk, litlokalen! Kontrastfarger er gøy :-) Har lyst å lage noe i rødt og rosa, herlig frekk kombinasjon. Driver og titter etter en oppskrift....

    SvarSlett
  3. Heisan. Jeg "ramla over" disse artige luene som har vært perfekte til min sønn. Men jeg finner ikke mønsteret... :-( virker som at linken er sletta eller noe sånt. Du har vel ikke dette mønsteet et annet sted vel ??

    Eivor :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...