tirsdag 26. januar 2010

Don´t judge a book by its cover

.
I dag har jeg boltret meg i håndarbeidsavdelingen på Norli. Der er det mye flott! Og jeg endte med å plukke med meg to bøker, en om hekling og en om strikking.

Boka Hekling. Gammel teknikk i ny design av Bente Myhrer og Lilly Secilie Brandal hadde jeg ikke hørt om før, men den så fin og grunnleggende ut med noen gode ideer. Dessuten er det spottlakk på omslaget. Og jeg er svak for spottlakk ;-)




Boka Strikk - abc for strikkeentusiaster har oppskrifter på mange morsomme mønster. Synd de har bommet på fotograferingen eller i trykken på rødtonene på bildene. De gror litt igjen og gjør det litt unødvendig vanskelig å se konturene i det som er strikket i rødt.


Jeg tar gjerne imot tips om andre gode bøker om strikking, hekling og toving!

1 kommentar:

  1. Hekleboka har jeg, og er veldig fornøyd. Inspirerende og mange enkle, greie mønstre. Det er kommet en om strikking i samme format, men den har jeg ikke fått sett i ennå. Av norske bøker ellers er det nøstebarnboka jeg har brukt mest. Myk start av May B. Langhelle har også mange fine (retro)mønstre på babytøy.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...