lørdag 16. januar 2010

Tovenåla virker!

.
Da har jeg testet den nyinnkjøpe tovenålen. Den ser ut til å fungere helt fint! Jeg testet på ett par tøfler jeg har strikket av rød eskimo-garn etter denne oppskriften fra Garnstudio. Jeg puttet skumputen inni tøflen og bak det området jeg ville ha mønsteret på. Så fant jeg garn i rent ull av annen farge og "prikket" dette fast i tøflen. Enkelt og raskt - og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det er mulig.
.
.
Disse tøflene tover jeg direkte på 60 grader (ikke først på 40 grader som jeg gjorde med disse). De ble en smule trange, men fikk trødd de på foten og satte dem så på varmekablene på baderomsgulvet hvor de fikk tørket seg godt.
.
Så bli utfordringen videre å prøve lage dekor som ikke ser ut som en dårlig animert tegneserieblomst....
.















1 kommentar:

  1. Syns blomstene dine ble søte. Har også oppdaget nålefilting nylig, det gjør tøflene så mye mer personlig og morsomme! Bilder av mine prosjekt på bloggen min hvis du vil se..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...