fredag 12. mars 2010

Dypdykk i håndarbeidsseksjonen på Narvesen

..
I dag fikk jeg endelig studert seksjonen for håndarbeid i bladavdelingen på Narvesen. Takk til (som alltid) svært tålmodig Kjæreste som holdt ut lenge da jeg trålet hvert ett strikkeblad i håp om å finne et som jeg syntes så både fint ut, enkelt nok ut, inspirerende og fristende ut.
.
I det jeg begynte å gå løs på syblader, begynte han så vidt å grynte og ymte forsiktig frampå om behov for kaffe og et besøk hos bakeren - en avgjørelse på strikkebladet måtte foretas raskt. Det ble Debbie Bliss som gikk av med seieren denne gangen.
.

.
Her var det mye fine foto, og flere plagg som så flotte ut både til liten og stor. Det neste nå blir å sette seg inn i engelsk strikketermenologi.
.

2 kommentarer:

  1. God morgon :) Det ligg noko til deg i bloggen min.

    SvarSlett
  2. Det er enklere enn det ser ut som å lese engelske strikkeoppskrifter. Hvis du tar utgangspunkt i en ordliste, er det fort gjort å komme inn i det:

    http://www.garnstudio.com/lang/no/ordliste.php?liste=intl
    http://garn.poppyfield.net/Rowanordliste.pdf

    Og er du i tvil, er det bare å google/se på Youtube etter videoer som demonsterer teknikkene. Takk og lov for internett!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...