torsdag 11. mars 2010

Det var dette med strikkefastheten igjen.....

.
.
Nok en kreasjon der jeg sikkert burde ha sjekket strikkefastheten på forhånd.
.
.
Oppskriften til denne buksen fra nøstebarn-boka er fulgt til punkt og prikke, men bena ble da veldig smale? Desverre la jeg ikke merke til det før ETTER at jeg hadde strikket ferdig og festet løse tråder. Jeg har vurdert leeenge om jeg skulle rekke opp delen av bena og strikke de omigjen uten så mye felling. Jeg har gitt opp den tanken (grunnet manglende motivasjon), og satser heller på at jeg finner en liten person som kunne tenke seg å prøve buksen.
..
Dersom jeg ikke husker helt feil, så er denne strikket i størrelse 6-12 måneder. Garnet er Online supersock som jeg har lagen en lue av og de rillestrikkede sokkene. Jeg har fortsatt en del igjen av garnet, og spekulerer på hva annet det kan egne seg til.
.

5 kommentarer:

  1. Herlig farger og bukse du har strikket. Stilig navn på bloggen din :-)

    TAkk for at du er med på den lille giveawayen hos meg. Med vennlig hilsen Turid

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig hilsen, Turid! Morsomt at du liker bloggnavnet :-)

    SvarSlett
  3. Oppskriften er i ribbestrikk som er mye tøyeligere enn glattstrikk - det er kanskje derfor din utgave ble veldig smal?

    SvarSlett
  4. Hehe, glem min forrige kommentar - dette er jo ikke ribbebuksa (og tusen takk for at du hjalp meg med mønsteret, men det var altså ribbebuksa jeg holdt på med, ikke denne...)

    SvarSlett
  5. Skikkelig teit at jeg klarte å formidle feil oppskrift, men en lettelse at jeg ikke hadde bommet så kraftig på mønsteret :-S

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...