fredag 25. mars 2011

Enkel vest av italiensk garn

Pickles svikter ikke, og enkel vest var virkelig enkel. Og fin!

Herlig liten sak! Dette gikk raskt og greitt å strikke, og resultatet ble kjempefint!

Jeg har brukt oppskriften på Enkel vest fra boka til Pickles-jentene. Garnet er av det jeg hentet med meg fra Roma sist. Det heter Madil Yarn Loden, er laget i Italia og består av 50% ull, 25% rayon og 25% alpaca. Jeg kjøpe med meg 3 nøster i denne fine rosafargen (a 50 gram pr nøste), og var veldig spent på om det var nok garn til vesten. Den er strikket i størrelse 2 år og i boka står det at det går med 150 gram bomull og 100 gram merino. Til min vest har jeg brukt 64 gram, og har da faktisk nok til å kunne strikke en hel vest til i en størrelse større.

Nå skal det sies at jeg gikk ned i pinnestørrelse fra 5,5 til 5 da jeg syntes resultatet ble penest på mindre pinne. Så om den virkelig er i størrelse 2 år, det skal jeg ikke si for sikkert :-) Barns proposjoner er ikke min sterkeste side!

Fin ble den uansett, og plagget ligger veldig fint. Jeg elsker meleringen i garnet. Kort sagt, fornøyd :-)

Nydelig melering

Knapper på en snurr

Framsiden 

Baksiden

23 kommentarer:

  1. super fin!!! har akkurat laget en sånn jeg også, og de er deilige i bruk! Ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. Den ble veldig koselig, og så fine knapper! God helg.

    SvarSlett
  3. Skikkelig flott vest, og så dei stilige knappane!! God helg:)

    SvarSlett
  4. Så flott vest du har strikket.
    Nydelig farge på den.

    SvarSlett
  5. Nydeleg- både i form og farge! Flinke du! :-)

    SvarSlett
  6. Og fornøyd skal du være for den ble knallfin! Jeg har strikket ett par av dem selv som er mye brukt. Ha en herlig helg:)

    SvarSlett
  7. Det er alltid kjekt å strikke enkel vest! Det der Romagarnet virker utrolig deilig! Og jeg er enig med deg, meleringen ser kjempefin ut!
    Nyyt helgen!
    :)

    SvarSlett
  8. Awwwww....!
    Snuppete vest, lekkre knapper!!

    SvarSlett
  9. Jättesnygg och härlig färg!

    SvarSlett
  10. Denne ble så kjempesøt. Jeg falt for både form og farge.

    Riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  11. Veeeeldig lekker! *inspirert* Utrolig flott den fargen var og. Akkurat passe rosa :)
    Og de knappene likte jeg veldig godt, passet perfekt :)
    Ha ei flott helg

    SvarSlett
  12. Skikkelig nydelig vest! :)
    Deilig farge:)

    SvarSlett
  13. Kjempefin vest i kjempefin farge :))

    SvarSlett
  14. Knallflott vest i en herlig farge :) Har nettopp strikket denne selv, og den var enkel ja :)

    SvarSlett
  15. Nydeleg farge, og flott vest :)

    SvarSlett
  16. Den ble skikkelig fin! Garnet var nydelig med sjatteringer i, og vesten ble bare helt super :)

    SvarSlett
  17. Virkelig nydelig altså.
    Klem Tone

    SvarSlett
  18. Nyyyyydelig garn og kjempefin vest. Denne er en slager hos meg også, den er så enkel og samtidig fin!