torsdag 31. mars 2011

Vilma & Sommerfuglen (aka. Minibloggtreff i København)

Strikkedamene på kafe, Vilma og meg. Foto: Lars K.

Her følger min lille rapport fra København.

Vi steg i land fra "Danskebåten" (eller "Oslo-båten" som det heter i København) rett før kl. 10.00. Med billett tilbake samme ettermiddag, hadde vi rundt 6 timer i land. Båten går kl. 17.00 men du må være ombord en stund tidligere. Vi spaserte inn mot byen og da vi kom så langt som til Nyhavn, var det sannelig på tide med en pause og noe leskende. Ja, vi er klar over at det er en liten turistfelle, noe kjølig så tidlig på formiddagen og, men det er trivelig lell!

Vi hadde mange fine øyeblikk i denne deilige byen, og et par av høydepunktene var da jeg fikk møte dama bak den superfine bloggen Vilma! Kjenner du ikke bloggen fra før, anbefaler jeg absolutt å ta en titt. Hun lager så mye fint, og har kul stil- og fargesans. Men dama er ikke riktig klok da. Hun hadde med en diger presang til meg og den inneholdt dette fantastisk fine syskrinet! Hva gir dere meg!? Jeg er overveldet og glad :-D Tusen takk igjen, Vilma! Det var da rent for meget!

Presang fra Vilma! 

Nydelig syskrin

Vi tok en kopp kaffe ute i det deilige vårværet før turen gikk til Sommerfuglen. En deilig, innholdsrik garnbutikk der fristelsene sto i kø. Jeg lot meg forføre og la igjen en aldri så liten slump i bytte mot garnskatter. La meg også få nevne av betjeningen der falt fullstendig i staver over mitt nye, fine syskrin :-)
Led meg ikke inn i fristelse...

...jeg finner veien selv...

...men det er enda hyggeligere i følge med en strikkevenninne :-)

Takk Vilma,

...for at du tok meg med til Sommerfuglen!

Garnet jeg fikk med meg hjem er et vidunderlig vannmelomrødt nøste Duo Alpaca av 50% alpaca og 50% merino fra Design Club DK. Et nydelig multifarget garn fra Fleece Arist. Det er supermykt og godt. Et skjønt, grønt nøste Isager Tvinni av 100% merino. Jeg er så fornøyd! You digg? Jeg har allerede et par planer for noe av garnet :-)

Min deilige fangst

Jeg kunne garantert ha tilbragt enda lengre tid på Sommerfuglen og jeg vet at Uldstedet ikke ligger veldig langt unna, men det er grenser for hva Kjæresten skal utsettes for av garn også utenfor husets fire vegger ;-) Så den og andre garnbutikker kan jeg ha tilgode neste gang. Dessuten bar han syskrinet gjennom Københavns gater resten av oppholdet, før vi måtte hoppe i en drosje for å nå returen til Oslo.

Tusen takk for denne gang! Jeg ser med glede fram til neste møte!

Nyhavn

og et lite smørrebrød

17 kommentarer:

  1. Åååå så koselig det såg og hørtest ut!! Skal ein tur til københavn snart og då skal eg innom sommerfuglen hadde eg tenkt!!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig det må ha vært å møte Vilma - koser meg masse med bloggen hennes :-) Og for en gave da gitt :-D Er det ikke greit å ikke la seg lede inn i fristelse da (men heller gå selv) ;-) Høres ut som om kjæresten er din private kuli (tenker da på symaskina di) - he he

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  3. For en butikk!
    Flott gave du fikk.
    ønsker deg en fin kveld
    /myr

    SvarSlett
  4. Oh yea I digg!!;) Både København, som er min favorittby, og syskrinet og ikke minst den fantastiske garnbutikken. Virket som en vellykket tur ja!
    :)

    SvarSlett
  5. Så herlig en tur!..og treffe Vilma skjønner jeg var hyggelig! Må være godt å ta en dagstur med båten slik, det savner jeg her i Midtnorge;)
    Nydelig garn har du også fått tak i,herlig!
    Kos deg mot helg, vi sier april imorgen!!!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. GODTEBUTIKK for en strikkegal dette da. =) Som du må ha kost deg!
    =) Misemor

    SvarSlett
  7. Hadde ikke klart å holde igjen kjøpelysten i en slik butikk!
    Ser ut som dere koste dere masse!
    Ha en fin fredag og en flott helg.

    SvarSlett
  8. Oj, vad mycket garner och vad sugen man blev på räkmacka nu :D

    SvarSlett
  9. vet hvor jeg skal neste gang jeg skal til København.....hjelp!

    SvarSlett
  10. For ein fantastisk garnbutikk,og for ein fantastisk gave du fekk. Skjønner godt at dette har vore ein flott tur :) Gleder meg til å sjå kva du tryller fram av dei nydelige fargane du kjøpte.

    SvarSlett
  11. Heisann!!

    Takk for støtten ved min stupide handel he eh!!

    Rart du ikke får lagt deg til som følger,fikk akkurat en ny følger så da er det ikke noe galt,men det kan være at det har vært feil der:)

    men du får uansett det loddet siden du har prøvd så mye,masse lykke til:)

    Så ut som en herlig tur,og snille Wilma,nydelig syskrin:)

    ha en fin helg!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  12. hej søde Siri :-)))


    det var Fu.... koseligt , og bliver næsten helt rørt over hvor glad du er for skrinet :-))

    Kom snart igen.

    ps har set din mail , vender tilbage senere , vilma skal til sundhedschek hos dyrlæge om lidt nemlig.

    Klem

    SvarSlett
  13. For en flott tur det må ha vært, og heldige deg som har truffet snille Vilma i virkeligheten. Og så det flotte syskrinet du fikk.
    Tror nok jeg ville lagt igjen en slump danske kroner i den garnbutikken jeg også.
    Nå skal jeg ta meg en titterunde rundt i bloggen din - artig å oppdage ny.
    Ha ei flott helg.
    klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  14. Ser ut som en herlig tur. Fint vær, koselig strikkevennine og for en herlig garnbutikk. Der var det nok ikke enkelt og bestemm seg kan jeg tenk meg.
    Ja, da er jeg spent på hva det blir utav garnet du har kjøpt deg.
    Ønsker deg en riktig fin helg!
    Pernilla

    SvarSlett
  15. Høres ut som om dere hadde en kjempefin tur. Også spesielt koselig når man reiser med hyggelig selskap! København er en virkelig koselig by som jeg gjerne besøker så ofte jeg har anledning til. Jeg er så heldig at jeg bringes dit i forbindelse med jobb med jevne mellomrom og klarer stort sett alltid å legge inn et besøk i en garn-eller stoff forretning. oppdaget ganske nylig Sommerfuglen og lot meg som deg henføre av utvalget før jeg kom ut med en pose med garn. Helt herlig :)

    SvarSlett
  16. Høres ut som en herlig tur og for en nydelig gave.
    God helg
    KLem Tone

    SvarSlett
  17. Sommerfuglen neste altså! Som jeg gleder meg:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...