lørdag 2. april 2011

Dobbeltvridd hals i multifarge

Fin hals til Hedda

Vridd hals nr. 8 er pakket og sendt til en ny eier. Den er laget bittelitt minder (81 isteden for 87 masker) for å passe til ei jente. Oppskriften er igjen fra Pickles. Garnet er også fra dem, nemlig det alltid like nydelige Abuelita Tjukk Merino. Garnet er godt å jobbe med og resultatet blir supermykt og godt. Dette er første gang jeg har prøvd det multifargede Abuelita, og jeg må innrømme at jeg var bittelitt spent på hvordan resultatet ville bli. Ingen grunn til bekymring. Det ble tøft! Mønsteret vrir seg en vei, og fargen snor seg rundt halsen den andre veien. Stilig!

Mønster vridd til høyre, farge vridd til venstre

Jeg liker å være økonomisk med garnet, og det er litt irriternde å sitte igjen med en god neve når jeg har felt av arbeidet. Med disse halsene kan man jo bare stikke til nøstet er tomt. Men enda verre er det selvsagt når man bommer på fellingen, og går tomt for garn før de siste maskene er felt og må rekke opp for å starte på ny. Her satt jeg igjen med ikke mer enn en meter etter siste maske var felt. Ha! (Dette ble kanskje litt vel strikkenerdete kjenner jeg, men tipper flere kjenner seg igjen? :-S)

Hårfin beregning! Ha!

Pakken er som sagt allerede sendt, og kanskje har mottakeren allerde fått den og er forhåpentligvis fornøyd! Det er ikke blitt helt vår enda, så hun kan sikkert bruke den noen dager til før sola slipper helt til.

Håper dere har en hyggelig og trivelig lørdag!

Pakket og klar, med en ekstra påskehilsen :-)

17 kommentarer:

  1. Flott hals med flotte farger!!

    SvarSlett
  2. Stilig hals! Og ja, jeg kjenner meg igjen når det gjelder garnet hehe =)

    SvarSlett
  3. Superfin hals i fine farger!! Ha ein god lørdagskveld:))

    SvarSlett
  4. Kjempefin hals! Morsomt å se multifargen til Abuelita strikket opp, for jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk i utgangspunktet. Det er jeg ikke lenger siden resultatet ble så bra her :)

    god helg! :)

    SvarSlett
  5. Der har du beregna bra ja :-D Jeg er akkurat som deg ;-) Det jeg ofte gjør, er at jeg hekler blomster av det som blir igjen - det blir det alltids bruk for, enten som brosje eller hårspenner f. eks.

    For noen herlige farger på halsen :-)) Farmora mi strikka alltid ullsokker med en slik vridning hun, så det er ganske artig å se mønsteret :-D

    Ha ei fortsatt fin helg - klem Siv

    SvarSlett
  6. Det så skikkelig deilig ut - og for noen herlige farger :))
    Ha en flott lørdagskveld :)

    SvarSlett
  7. Heldige den som får denne fine halsen i flotte farger. Ser ut som et deilig garn!!
    God kveld!
    :)

    SvarSlett
  8. De er så fine disse vridde halsene.
    Man blir skikkelig godt fornøyd når garnet er så godt beregnet at man bare sitter igjen med en liten bit når det er ferdig:) Jeg kjenner den følelsen, ja, en herlig tilfredshet!

    SvarSlett
  9. nydelig! Og, så fine farger også!

    SvarSlett
  10. Den ble nydelig med herlige farger.
    Klem Tone

    SvarSlett
  11. flott hals - og ja, jeg er litt sånn strikkenerd med garnstumpene jeg og .....
    Ha en fin fin uke

    SvarSlett
  12. Nydelig garn du har trylla fram en flott hals av. Kjekt der man bare kan strikke nøstet tomt, men jeg opplevde akkurat det samme som deg da jeg strikka en hals for litt siden, måtte rekke opp en runde og begynne fellinga på nytt.

    SvarSlett
  13. Nydelige farger i dette garnet! Heldige jente!
    =)Misemor

    SvarSlett
  14. Så flotte farger på det garnet! Har bestilt to ulike typer Abuelita nøster, det ene skal brukes til en slik vridd hals.

    Flotte plagg du lager! Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  15. Jeg kjenner meg veldig igjen! Det er så upraktisk å sitte igjen med små rester, derfor liker jeg å bruke opp rubbel og bit! Nydelig hals! :)

    SvarSlett
  16. En suksessoppskrift!
    De er jo sååå lekkre!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...