mandag 4. april 2011

Grå flettehals og en award

Grå flettehals, litt eksklusiv.

Fine fletter

For en tid siden strikket jeg en hals med flettemønster, mønster etter eget hode. Jeg har brukt pinne 10 og garnet er Tinde. Vet ikke helt hva jeg hadde sett for meg at det skulle bli. Kanskje sånn omtrent slik resultatet ble? Fornøyd? Joa, forsåvidt. Det er uansett ganske gøy å strikke fletter :-)






Her om dagen fikk jeg overraskende en hyggelig award fra søte Ane med den fine Anes kreative blogg . Hun har blant annet strikket noen utrolig fine telysholdere som jeg tror jeg må prøve meg på en gang :-) Så igjen Ane, tusen takk for award og fine ord!

Med awarden følger en utfordring, så her kommer 10 spørsmål og (forsøk på mer eller mindre fornuftige) svar.

1.  Hvorfor begynte du å blogge?
Tja, jeg er ikke helt sikker. Jeg hadde nok lyst til å jobbe litt mer med tekst, med foto og bildebehandling, litt grafisk arbeid. Å finne fram til mitt eget uttrykk. Og fant at blogg var en fint måte for meg å prøve dette på. Samt for å holde en viss oversikt over det jeg lager.

2. Hvilke blogger følger du?
Jeg følger først og fremst håndarbeidsblogger (for det meste strikk) samt noen matblogger og illustratører. Det hender jeg ramler innom reiseblogger og en og annen interiørblogg og.

3. Favoritt makeup?
Hæ? Forstår ikke spørsmålet... Merke? Type?

4. Favoritt klesmerke?
For det meste H&M, Cubus, Lindex og slikt, men har dere sett de fine kjolene Tulip&Tatamo lager?! Jeg har en kjole fra dem. Herlig!

5. Ditt "MÅ" ha makeup produkt?
Håndkrem regnes kanskje ikke som makeup? Ok da, lebestift...

6. Favorittfarge?
Jeg prøver påstå at det er rosa, men bruker ikke mye rosa selv. Grønt kanskje? Blått? Brunt? Svart? Lilla? Tja....

7. Favoritt parfyme?
Det er ei sånn lillarosa flaske, husker ikke navnet... De har bytta design siste årene. Det var min pappa som kjøpe den til meg første gangen. Han hadde svært god sans for parfymer og smykker. Jeg har holdt meg til den parfymen siden :-)

8. Favoritt film?
Må jeg velge bare en?
Tja, så Inglourious Basterds av Tarantion her om dagen - blodig, men strålende film! Brad Pitt i sin beste rolle! Filmen er genial på mange nivåer.

9. Hvilket land vil du reise til og hvorfor?
Italia. Hvorfor? Ehh... fordi jeg fortsatt ikke har lært meg språket (i likhet med karatkeren til Brad Pitt i nettopp omtalte film). Vi kan kalle det studiereise ;-)

10. 5 ting du må ha i veska?
Mobil, gps, husnøkler, penger og gjerne et strikketøy om det passer seg slik.

Jeg sender awarden videre til alle som ønsker ta utfordringen.

Og før jeg avslutter helt for dagen, ta en titt på denne herlige videoen. Det er låta History av Groove Armada feat. Will Young. Det var en av mine gode rockevenninner som gjorde meg oppmerksom på låta og jeg har vært hekta siden. Garanterer godt humør etter du har hørt og sett den!

Dance!

9 kommentarer:

  1. Nydelig hals du har laget.
    Hehe, artig film også!
    =) Misemor

    SvarSlett
  2. Jeg leste først gips i stedet for gps og kunne ikke skjønne hvorfor du måtte ha det i veska til enhver tid, he he.

    SvarSlett
  3. Nydelig flettehals!
    Den ser tøff og varm ut!

    SvarSlett
  4. Nydelig hals.
    Herlig film snutt.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Nydelig hals, den ser myk og go ut. Jeg elsker fletter som mønster men syns ikke, som du, at det er like artig og strikke.
    Artig film snutt :)
    Ønsker deg en fortsatt fin dag!
    Pernilla

    SvarSlett
  6. Så nydelig hals! Er veldig glad i fletter, men synes de hadde en ekstra fin effekt når den lå litt krøllet/rullet rundt halsen:)Og grattis med award!

    SvarSlett
  7. Synes halsen din ble kjempefin! Gjør seg veldig med fletter! Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  8. Den var kjempefin! Ser skikkelig god ut.

    SvarSlett
  9. Så flott ein hals da!
    Ser vanskelig ut :o)

    Grattis med award og.
    Og du som har vore og besøkt Vilma i Køben da!
    Eg hadde jo henna på besøk her før jul :o)

    Og kan veta eg ville værr med på den flotte giveawayen din ;o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...