onsdag 13. april 2011

Fine, lubne kluter til påske


Fine kluter i sesongriktige farger

Som så mange andre har jeg latt meg begeistre av klutene som Ulla-Bella har laget. De strikkes fra hjørne til hjørne og har en fin hullrad som neste ser ut som en blonde.

Jeg har funnet fram til bomullsrester i korrekte påskefarger. Og jeg har brukt gramvekten min til å veie når jeg har kommet halvveis i kluten og må begynne felle igjen. Funker som fy!

Den grønne kluten er Mandarin Naturell, dobbel trå, strikket på pinne 5. Den ble grovest av disse og jeg vil tro den har en ganske god skureeffekt.

Den gule er strikket i Tuva helårsgarn, med dobbel tråd på pinne 6 og er den som ble mest lubben.

Den lilla og hvite er begge strikket med enkel tråd av Grønhøj garn, soft cotton 8/4,. men den lilla på pinne 4,5 og den hvite på pinne 5. Jeg tror jeg synes det ble best på pinne 5.

Om jeg skal ta i bruk disse på kjøkkenet eller badet, har jeg ikke bestemt meg for enda.


PS. I dag er siste dag til å bli med i mitt påskelotteri! Fristen for å delta er ut dagen (fram til midnatt) og i morgen trekker jeg en vinner.

15 kommentarer:

  1. De er fine disse klutene ja. Og så artig å høre at du også er en garnveier. Det er nok sikkert flere rundt omkring som veier underveis, uansett; det er kjempelurt, så slipper man å gå tom like før slutten! =) Tone

    SvarSlett
  2. Oi, ,ja de var lekre! Nydelige farger også :)

    SvarSlett
  3. Hei, fine kluter i herlige farger. Eg går alltid rundt med eit strikke-klut-prosjekt i veska :))

    klem

    SvarSlett
  4. Fine kluter,dette er en oppskrift jeg ikke prøvd selv.
    Blir spennende med påskeotteriet, ser at vi er mange som sitter og håper at vi blir den heldige.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Pernilla

    SvarSlett
  5. Fine klutene i friske vårfarger! Jeg liker også denne oppskriften. Fikk slengt meg med på påskelotteriet i siste liten også! :)

    SvarSlett
  6. Fine påskefarger. Prikken over i'en i påskepyntinga på hytta eller i huset. ☺

    SvarSlett
  7. Veldig fine! likte godt den kanten rundt..kanskje jeg prøve meg på å lage en :)

    SvarSlett
  8. Skjønne kluter i herlige farger:)
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  9. Tror jeg skal begynne å veie garnet jeg også, for jeg treffer ikke alltid helt på ifht når jeg skal snu :-P

    Krysser fingrene for vinnerlykken ;-)

    SvarSlett
  10. Takk for tipset :)
    Har allerede startet produksjonen ;)

    SvarSlett
  11. Fine klutar du har strikka! Kom i påskestemning!

    SvarSlett
  12. Nydelige kluter.
    Jeg gleder meg til i morgen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  13. Så mye fint! Det ligger noe til deg i bloggen min:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...