onsdag 13. juni 2012

Sykurs, dag 3: Det begynner ligne et plagg

Sånn skal mitt også bli til slutt

Ny kursdag hos Sidserk og i går kom jeg så langt at jeg fikk prøvd på meg skjørtet (med kastekanter). I iveren glemte jeg igjen å ta bilder, og det ble de to dere ser her. Skjørtet over er ikke mitt, men sydd av Siri Sylærer for å vise hva vi skal lage.

Og jo, det begynner faktisk å ligne på et skjørt. Sømmene bak ble ikke så værst heller. Jeg har skjønt at det å stryke arbeidet underveis, spesielt (og kanskje særlig) sømmer, er nesten alfa omega for at det ferdige resultatet.

I går fikk jeg også hjelp til å mekke på undertrådspoleren. Hadde en del problemer med den, tråden spolet seg inni spolen når jeg sydde, det ble bare krøll og sømmene så selvsagt ut deretter.

Sylærer Siri stramet på en skrue slik at tråden ikke var så løs ut av snella og svup, så var ting på plass. Herlig!

Det er undelig hvor fort disse tre timene går. Hadde slett ikke lyst til å pakke sammen, og ville helst bare sitte igjen og sy sikksakk over kantene på lommene. Men det får jeg ta neste gang! :-)

Stryking av sømmer, lommepose

7 kommentarer:

  1. Høres gøy ut å gå på kurs og lære ting fra noen som kan. Her er alt selvlært fra bøker og syblader - litt mer tungvindt. Har forresten bestilt og mottatt Kai saks fra USA på ebay etter anbefalingene som stod i kommentarene i ett av innleggene her. Supergod og billig!!

    SvarSlett
  2. Ah, det høyrest heilt fantastisk ut å vere på kurs! Kanskje eg må ha det som mål for hausten eller neste vår :) Gleder meg til å sjå ferdig skjørt.

    SvarSlett
  3. Hei på deg;) Sannelig er du i gang med sykurs...der skulle jeg gjerene vært selv..skulle gjerne lært mer pån denne fronten..
    Ser ut som dette går veien;)
    Ha ei fin uke videre, klem;)

    SvarSlett
  4. Så kult å være med på sykurs:) Gleder meg til å se ferdig skjørt, neste blir vel den vesten da:)

    SvarSlett
  5. Så artig med sykurs dag - rene rekreasjonen det :-) Gleder meg til å se ferdig resultat :-D

    Klem Siv

    SvarSlett
  6. Så gøy å gå på kurs å lære seg noe nytt. Har store ambisjoner om å melde meg på et håndarbeidsrelatert kurs til høsten. En del av dere er bare så flinke til å prioritere riktig...

    SvarSlett
  7. Der ser du! E det ikkje artig no når ting tar form? Lykke til videre, og som du sier: foran symaskinen går tida utrolig fort ;o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...