fredag 26. mars 2010

Det ultimate påskeegg!

.
.
Dette er ikke BiB, men BiP - Bag in Påskeegg!

For de av mine lesere som følger strikkebloggen Strikk og tøys - beklager! I dag forledes dere over mot avdeling for tøys og off topic. Jeg gjenntar fjorårets suksess med påskeegg for voksne - Bag in Påskeegg!



Slik gikk jeg fram;
- Flørtet med Kjæresten som kjøpte det største påskeegget han kunne finne
- Etter grundig forstudier ble i år en 3 liters Kroara Barbera kjøpt inn som årets påskevin (skal passe til både lam og til å drikke uten mat, og er ikke engang med på siste oversikten til hverken Dagbladet eller Apéritif over gode pappviner, men jeg tror den er bra!)
- Skjær til åpning til tappekran i påskeegget
- Åpne vinboksen og plukk ut posen. Forsiktig med skarpe kanter. Vi vil på ingen måte ha noen ulykker!
- Brett en utgave av Dagsavisen (eller annen avis du har for hånden) og legg i bunnen av egget for å få riktig hellevinkel. I motsatt fall legger posen seg helt i bunnen og hellingen blir noe plundrete der egget må settes helt på høykant for å få ut de edle dråpene. Spesielt når det nærmer seg slutten på innholdet.
- Legg øvre del av egget på plass, tapp og nyt!

God påske!
.

7 kommentarer:

  1. Ha-ha, fantastisk! Beste påskeegget eg har sett! God påske!:-)

    SvarSlett
  2. Herlig!

    Det er en ide jeg skal kopiere til neste år! ;-)

    SvarSlett
  3. He he, takk! Dette har blitt en tradisjon i heimen her og blir garantert gjenntatt også til neste år :-)

    SvarSlett
  4. Glemte å legge igjen kommentar - men dette er det beste påskeegget jeg har sett! Ideen skal adopteres neste år! :)

    SvarSlett
  5. Værsågod! Kopier i vei! Hos oss er nå egget pakket pent bort, og blir hentet fram igjen til neste påske.

    SvarSlett
  6. Så smart! :) Dette vert garantert påskegåve til svigerfar sidan den skal feirast på hytta ilag med han i år :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...