lørdag 18. september 2010

Mauds garn i Oslo

 
Garn, garn....

.... og mere garn!

Her om dagen var jeg innom den nyåpnede garnbutikken Mauds garn i Oslo. Første gang jeg lette etter butikken, hadde jeg ikke notert meg gatenummeret, og endte med å gå hele Storgata uten å finne fram. Litt bedre forarbeid ble gjort neste gang, og da fant jeg raskt fram til butikken i Strøket (inngang fra Storgata omtrent mellom Stormberg og McDonalds, og fra Torggata mellom Cafe Sør og Jernia.)

Det var et hyggelig besøk, og snakk om god og trivelig service! Det frister til gjentagelse. Ofte. Faren er at det kan bli dyrt i lengden ;-)

Om jeg kjøpte noe garn? Hæ? Neida... jeg kjøper da ikke noe mer garn om dagen jeg. Hm? *kremt*

Herlige håndfarget garn.

Men bare så på disse fine nøstene her da! Det er i 100% ull, håndfarget fra Estland, ser ut til å hete Rewool og skal være full av lanolin. (En oppmerksom leser poengterer korrekt at garnet heter Evilla. Takk!) Jeg fant en nettside her. Er ikke fargene fine?

Ja vel da, så klarte jeg ikke motstå fristelsen! Ja, jeg måtte kjøpe dem! :-D

Ønsker dere en strålende lørdagskveld!

EDI: For ordens skyld: Butikkens avdenling i Oslo er nå lagt ned

15 kommentarer:

  1. En slik gullgruve kommer man ikke tomhendt fra:D
    Så lekkert ut både butikken og garnet du kjøpte, og når servicen er god, ja da kommer man tilbake!

    Kos deg i kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hei! Herlig farge, du finner sikkert noke fint å bruke garnet til. Ja, det kan bli skikkelig dyrt av og til når en st(r)ikker innom slike forretninger, og som Tovepia seier; når servicen er god, da kommer man tilbake !!

    Ønsker deg en riktig fin helg.

    *Petrine*

    SvarSlett
  3. Så fin butikken så ut - skal se om jeg finner den neste gang jeg skal til Oslo :-) Har null problemer med å skjønne hvorfor du falt for fristelsen ;-)

    Ha ei fantastisk helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Hehe, ja ein sånn flott butikk er det vel umulig å komme tomhendt ut fra? Nydelig garn du har skaffa deg :)
    Ha ein fantastisk lørdag og helg du òg!

    SvarSlett
  5. Jeg har også vært en tur innom butikken. Klarte faktisk å la vær å kjøpe noe, men kommer nok tilbake. Lekker farge på garnet du kjøpte. Minner om Evilla, som de også hadde der?

    SvarSlett
  6. Det er gøy med Mauds garn ja! Gleder meg til de åpner butikken i Lillestrøm. Ha en fin lørsdagskveld :-)

    SvarSlett
  7. Flott butikk!
    - det er jo umulig å gå derfra tomhendt da.. hihi :)
    Ønsker deg en flott lørdagskveld!

    SvarSlett
  8. Ååååå, snakk om drømme butikk!!! Tror nok j må ta meg en tur dit når muligheten byr seg!! Nydelig garn du kjøpte!!
    Klem Tine

    SvarSlett
  9. Ikke det at jeg trenger mer garn;-) men veldig fint å få et tips om hvor jeg skal slå ihjel en liten time neste gang jeg dumper innom hovedstaden!

    SvarSlett
  10. Vibeke, Evilla heter det nok ja! Jeg editerer innlegget mitt til korrekt navn :-)

    SvarSlett
  11. Wow,for en plass, der skulle man vært.
    Fortsatt fin dag.
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. Dit vil jeg! For en delikat og ryddig butikk!!! Tror jeg må innom der neste gang jeg skal til Oslo. Garnet du kjøpte så kjempefint ut! Fin farge!

    SvarSlett
  13. Har dårlig erfaring med Mauds fra netthandel, men butikken så jo riktig så innbydende ut. Nydelige farger på Evillaen du kjøpte - gleder meg til å se hva det ender opp som (sjal?).

    SvarSlett
  14. Denne butikken skulle eg gjerne ha vore innom, men er ikkje ofte i Oslo eg... Kjekt å sjå bilder i alle fall. Og du var no flink som ikkje kjøpte meir enn kva du gjorde!

    SvarSlett
  15. Jeg kjender Mauds garn fra hendes tidligere opholdsted lidt udenfor Lillestrøm. Trivelig og masser af garn. Ser også frem mod åbning på Lillestrøm da det er tættere på mit værested i Norge:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...