onsdag 29. september 2010

Prosjekt restegarnjakke, del 4: Dette kommer til å ta laaaang tid....

På alle andre områder i livet er jeg strukturert, ryddig, punktlig og skikkelig og lar meg aldri friste til å gjøre andre morsomme og kreative ting. Helt sant. *host*

Litt kjedelig strikk....

Vel, jeg strikker litt på restegarnjakken min. Det tar veldig lang tid. Og jeg synes det er litt kjedelig å strikke. Og jeg forbløffes over at lusene strikkes hver sjette rad, noe som gjør at jeg må slite tråden hver gang jeg har strikket en rad med lus, for så å starte på nytt på neste luserad. Det blir svært mange tråder å feste. Demotiverende.... Jeg fikk gode råd i siste innlegg om jakka - tusen takk! Nå er i alle fall ikke lusene for stramme. Jeg får gå inn og justere dette før jeg fester trådene.

Jeg sa at jeg skulle være ferdig med denne i løpet av året. I selvransakelsens lys er jeg skeptisk til om det skal gå.

Ønsker deg en riktig god dag, med eller uten strikkepinner!

Tidligere innlegg om Prosjekt restegarnjakke:
Del 1: En idé blir til
Del 2: Kartlegging av ressurser
Del 3: Et lusproblem

11 kommentarer:

  1. Det ser jo ut som jakken blir fin, så hold ut. Fint at du fikk hjelp med strammingen/lusene.

    SvarSlett
  2. Fikk du noe i halsen, stakkars - ettersom det ble litt kremt og host, mener jeg ;-) Jeg lar meg heller ALDRI friste til å sette igang med noe nytt uten først å ha avslutta det jeg holder på med (Man blir vel aldri for gammel til å bruke lygekors??) :-D

    Syns du har kommet ganske langt jeg - det er jo noe du holder på med sånn innimellom :-) Fargene er kjempelekre! I verste fall kan det jo bli en vest....

    Ha en trivelig onsdag og klem fra Siv

    SvarSlett
  3. Den jakka blir- ER flott ! Og du er skikkelig flink ! Strikke lus kan vere kjedelig, men det skjer då noke :))


    Herlige fargar ! Du er så flink med grønn-fargen !!

    Ha en riktig god og strikkefin kveld.

    SvarSlett
  4. For ett spennende prosjekt da! Jeg synes det ser ut til at genseren blir kjempefin!

    SvarSlett
  5. lykke til med den lite så motiverende genser,noen ganger er det bare slikt:P

    SvarSlett
  6. Auau.. Høres ut som du trengte litt oppmuntring for å fortsette! Håper du har fått mere motivasjon til å fortsette etter så masse fine ord om den fine jakka :) Stå på!

    SvarSlett
  7. Hei på deg, tok en tur innom deg i dag og da jeg tenkte tanken fant jeg ut at ikke hadde lagt meg til som følger. Det vil jeg jo selvfølgelig gjøre. Og du TUSEN TAKK igjen for den fine gaven jeg vant hos deg ♥

    Ha en fortsatt fin dag, klem fra Medusa ♥

    SvarSlett
  8. Hahaha, jeg må protestere på første påstand i posten din!:) Jakken blir finfin, stå på!

    SvarSlett
  9. Jeg kjenner meg veldig igjen. Noen ganger er det gøyere å _tenke_ på å strikke noe enn å faktisk strikke det... Men det finnes jo heldigvis en kur da: begynn på noe nytt! ;-)

    SvarSlett
  10. Hold ud...jeg tror på dig !!!! Jakken bliver fin , det skal nok gå :-))

    SvarSlett
  11. Tusen takk for så mange gode, og oppmuntrende ord! Det hjelper! Oppdatering følger når jeg har kommet meg noe lengre på prosjektet :-)

    Aner jeg protester på min første påstand? Hva!? Hmm... dere begynner kjenne meg for godt ;-D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...