torsdag 2. september 2010

Utendørsliv og andre fristelser, samt noe inspirasjon...

Om dagen har jeg desverre ikke så mye tid til å holde på med en av mine yndlingshobbyer - strikking. Men det positive er at det hovedsaklig kommer av at jeg har så mye annet morsomt å ta meg til på denne tiden av året.

Skogen er full av sopp, og det klør etter å gå ut og plukke kantareller, traktkantareller, piggsopp, og jeg skulle ønske jeg var helt sikker på steinsopp, så skulle jeg ha plukket det óg.

Natur sett fra kano.

I tillegg har Kjæresten og jeg kjøpt oss en brukt kano! Denne har vi vært ute i et par helger på rad. Første gang var en test-tur for at jeg skulle se om jeg i det hele tatt var i stand til å tilbringe tid i kano. Det gikk kjempefint, og 6 timer ble tilbragt på et blikkstille vann i knallsol! Helgen etter var vi på overnattingstur, der lavvo ble slått opp på en øy i Østfold. Skal si gjedde og sopp stekt over stormkjøkken smakte himmelsk! Jeg er vilt begeistret og gleder meg som en unge til neste tur, som sannsynligvis blir en helg veldig snart.


Gjedde og sopp som straks blir stekt på stormkjøkken

Villmark på nært hold...

... og noen svært tamme gjess. Den ene beit meg i leggen!

Det er morsomt å lese om steder man vil reise, planlegge oppakning, måltider og sjekke utstyr. Å komme seg ut av byen, og ut i naturen et par dager, gjør godt for kropp og sjel - det er jeg overbevist om. Å sette ned tempo og å konsentrere seg om det viktigste, å være tilstede der og da, få i seg mat, holde seg tørr og varm, finne en plass å sove.

Inspirasjon og motivasjon!

Nå skal jeg ikke prate meg helt bort her! Jeg jobber med noen UFOer og har i tillegg selvsagt fått flere andre ideer. Jeg regner ikke meg selv som en utpreget strømpestrikker, men etter å ha bladd i boka Fabelaktige føtter og koselige tær har jeg fått lyst til å prøve meg på et par eller tre igjen.

Siden jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe nytt garn på en stund, gikk jeg løs på min egen garnbeholdning og fant et svært nøste av Online supersocke 6-fach Comic-color. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om jeg liker garnet så veldig godt, men er ganske sikker på at det egner seg fint til strømper. Tidligere har jeg strikket en lue, et par strømper, og en bukse.

Jeg presenterer resultatet når jeg har kommet i mål. I mellomtiden skal jeg en tur ut og nyte den deilige høstsola :-)

Ønsker dere en riktig god ettermiddag!

5 kommentarer:

  1. Det friluftslivet høres jo fantastisk ut.
    Fikk vann i munnen av det soppbildet.
    Selv tørr jeg ikke plukke, skummelt.
    Fortsatt fin kveld
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Åååå, det ser helt herlig ut!!! Før var jeg ute på tur titt og ofte, men nå er det leeenge mellom hver gang!! Kos dere videre med turene:) Ha en fin uke!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Friluft er tingen - håper på noen lange fjellturer her før vinteren setter inn. Det blir kano på oss også den dagen vi flytter, gleder meg til det.
    God tur og helg! :)

    SvarSlett
  4. Naturen er herlig, og høsten kan være fin :-) Høres ut som om dere har det helt herlig på kanotur :-D

    God helg og klem fra Siv

    PS Oppdatering på jakka di snart? ;-)

    SvarSlett
  5. Så koselig blogg du har, jeg legger meg til som følger. Kikk gjerne inn til min blogg også om du vil, legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Jeg er helt i startgropen, men syntes det er knakende gøy. Wilhelmine

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...