lørdag 11. september 2010

Luer til kreftavdelingen ved UNN


Det er startet innsamling av luer til kreftavdelingen ved UNN.

Bakgrunn for innsamlingen fant jeg på denne bloggen;
Etter å ha fulgt med på de vellykkede lueinnsamlingene til kreftavdelinger på flere sykehus rundt om i landet, ble det tatt opp i "lokallaget" på Hobbyboden at det er på tide at UNN også fikk noen. Det har tidligere vært samlet inn til St.Olavs hospital, Ullevål sykehus og Stavanger universitetssykehus med stor suksess, og nå står altså universitetssykehuset Nord-Norge for tur!

Et ønske er at luene skal være kløfrie, og disse er strikket av 100 % bomull så det burde være absolutt kløfritt. Luene er strikket etter oppskrift fra Gros lille krok.

Jeg synes dette er et bra tiltak, og har du selv liggende et overskudd av kjøfrie luer du ikke vet hva du skal gjøre av, kan du jo vurdere å sende de til Emilie i Tromsø. Hun overleverer luene i månedsskiftet september/oktober.

Med dette har jeg forsåvidt også tatt banglamaries fine utfordring om å gjøre en god gjerning :-)

God helg, folkens!

4 kommentarer:

  1. Flott tiltak! Har lenge følgt med strikkeprosjektet til SUS. Vurderer nå å strikke til UNN, da det er "lokal"sykehuset. Ha en fin lørdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Veldig bra tiltak og så flott at du bidrar! Flotte farger på dei fine luene dine :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint tiltak :-) Jeg får vel kanskje se hva jeg har liggende jeg også, evnt hva jeg kan få laga :-D

    Ha en fin lørdagskveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Så flott et tiltak.
    Flotte luer du hadde strikket.
    Klem Tone

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...