torsdag 3. mars 2011

Tramteatrets siste sang

Der er de - Tramteatret!

Kom, mimre litt med meg!



Jeg har vært på konsert med mine gamle helter Tramteatret i kveld! De holdt en siste (for denne gang?) konsert på Chateau Neuf, i forbindelse med at NRK P2 har laget en radiodokumentar om dem. Denne dokumentaren fikk vi høre, og dere kan høre den på NRK P2 på førstkommende lørdag kl. 10.03, reprise søndag kl. 21.03.

Jeg likte dokumentaren godt, men syntes det var litt krevende å ta den inn, stillesittende i en mørk sal i 45 minutter sammen med 1000 andre mennesker. Foretrekker nok å kunne tasse rundt i egen stue, rydde, fikse, fotografere litt til bloggen, pusle med noe strikketøy og slikt, med dokumentaren på øret. Dere skjønner hva jeg mener?

Serum Serum var mitt første møte med Tramteatret. Denne serien kom i 1980. Den gang var jeg 6 år, så jeg tipper det må ha vært en reprise jeg har fått med meg. For noen år siden kjøpe jeg til og med serien på VHS (!). Nå ser jeg at de har gitt den ut på Serum Serum på DVD. Kanskje den skal på ønskelisten...

Les mer om radiodokumentaren hos NRK. Og om du før hørt på dokumentaren i helgen - god fornøyelse!

Fint pausebilde

Pistol!

Fin veggavis

Back to the 80!

3 kommentarer:

  1. Artig! Jeg var en av de som fast, hver lørdag, benket meg ned for å se når Pelle Parafin og gjengen fant på nye sprell!
    =)Tone Misemor

    SvarSlett
  2. Herlig mimreinnlegg! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Heisann. Veldig greit at du lenker til min give-away. Jeg er litt ny i dette, skjønner du. Det er kanskje vanlig at man ønsker seg at de gjør det :-)

    Uansett - benytter anledningen til å fortelle deg at jeg henter mye inspirasjon fra bloggen din. Alltid hyggelig å følge med på det du sysler med.

    Trivelig helg!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...