fredag 22. januar 2010

"Hvorfor strikker du?"

.
Denne samtalen fant sted sist sommer mellom meg og en 2 år gammel slektning.
2-åringen innleder med "Hva gjør du?"
"Jeg strikker"
"Hvorfor gjør du det?"
"Fordi jeg har lyst"
"Hvofor det?"
"Fordi jeg synes det er gøy"
"Hvorfor det?"
"Øh, derfor...."
"Åh..."
-
Pause
-
"Hva strikker du?"
"En jakke"
"Hvorfor det?"
"Fordi jeg har lyst"
"Til hvem da?"
"En baby"
"Til din baby"?"
"Nei, jeg har ikke baby"
"Hvorfor har du ikke baby?"
"Øh... hæ?"
"Hvorfor strikker du når du ikke...." og det var på dette tidspunktet en foreldre grep inn med en avledningsmanøver og stoppet den videre samtalen.


Bakgrunnen til forhøret var at jeg i sommerferien var klar for et litt mer komplisert strikkeprosjekt. Det ble til at jeg strikket en jakke til et hentesett størrelse 0-3 mnd. Garnet er i hvit alpakka. Oppskrifta fant jeg i boka Strikk til nøstebarn. Jeg hadde i tillegg kjøpt mine første bambuspinner, og gledet meg til å prøve dem. I tillegg er det perlestrikk, raglanfelling og hullrad brettet til bord. Jeg er også fornøyd med perleknappene. Nydelig!

Og takk for "umotiverte" strikkeprosjekter som blir gjennomførte ene og alene fordi det er gøy å strikke!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...