onsdag 13. januar 2010

Rillestrikkede pulsvarmere

.

.
Et forsøkt på "eget design" igjen. Her har jeg lagt opp 25 masker på pinne 4 om jeg ikke husker feil. Garnet fant jeg under en helgetur i Sverige rett før jul. Jeg likte fargene i det godt! Det er av 70% ull og 30% polyamid.

Først strikket jeg to riller helt fram og tilbake. Strikket så ti masker inn på arbeider før jeg snudde og strikket tilbake. Så syv hele riller over hele arbeidet. Igjen strikket jeg to masker inn på arbeidet før jeg snudde og strikket tilbake. Syv riller over hele arbeidet.

Dette gjenntok jeg til jeg syntes pulsvarmeren så ut til å gå helt rundt håndleddet. Felte av og sydde sammen. La også inn noen sting mellom tommelen og langfingeren.

Garnet var en smule tykkere enn jeg hadde sett for meg, så disse ble ordentlig varme og lune.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...