tirsdag 16. februar 2010

Rillestrikkede strømper strikket på tverst

.
Da jeg først startet på disse strømpene etter oppskrift fra Garnstudio syntes jeg det var en god idé. Nå er jeg ikke helt sikker. For det første har de ligget leeenge i esken med uferdige prosjekter.
.
.
Hvorfor? Jo, siden de er strikket på tvers, må de monteres langs hele lengden. Montering er som kjent kjedelig. I tillegg sto det i oppskriften at det skulle monteres med maskesting. Hæ? Jeg vet ikke hva maskesting er, men fant en forklaring på sidene til Garnstudio. I oppskriften sto det også at maskene ikke skulle felles, men settes på en tråd etter endt strikking. Etter å ha klødd meg i hodet lenge og spekulert på HVORFOR, felte jeg til slutt like gjerne av og satte noen sting i de så jeg fikk fullført prosjektet.
.
Strømpene er strikket i Online supersocke 6-fach Comic-color. I dette ligger en annen grunn til forsinkelse. Jeg hadde strikket et par andre småplagg av samme garnet før jeg startet på disse. Og da det sto igjen 1,5 cm av siste strømpen, gikk jeg tom for garn. Typisk! Så her måtte jeg tusle til butikken for å kjøpe et helt nytt nøste for å fullføre den lille biten.
.
.
Men de ble da til slutt ferdige, og nå har jeg "kun" 11 uferdige prosjekter i eska mi!
.

1 kommentar:

  1. Det går unna med prosjektene dine :) Sokkene blei veldig tøffe!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...