søndag 30. mai 2010

Sirkelveske igjen

.
Fornøyd med farger, toving og størrelse!

Andre forsøk! Denne gangen ble jeg kjempefornøyd! Den rosa utgaven ble som dere kanskje husker,
strikket i ulik innfarging.

Akkurat passe lang hank.

Jeg har også brukt Tovepias utrolig smarte spleisetips for garn som skal brukes til toving. Genialt enkelt!

Sirkelveske før og etter toving.

Oppskriften fra Drops design sier at hanken skal strikkes til den måler ca 90 cm. For å være sikker på at jeg fikk en hank som var lang nok til å henge på tvers over skuldra, strikket jeg til 130 cm. Vesken er strikket med Viking naturgarn og tovet på 40 grader med en god dæsj grønnsåpe.
.

5 kommentarer:

  1. så utrolig fine de veskene er! Den i hvitt var jo bare lekker!!!

    SvarSlett
  2. Kjempe flott veske. Denne skal prøves. Kanskje det er neste prosjekt. :)

    SvarSlett
  3. Kjemefint :-) Artig å se hvor mye større den er før toving - helt utrolig egentlig. Like spennende hver gang man tover noe - man står med hjertet i halsen når man skal åpne vaskemaskina ;-)

    Ha en flott søndag, og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Den ble råflott! Godt å høre at du tok i bruk tipset, for det sparer en for masse festing av tråder;)
    Denne veska må jeg sette på min liste også;)
    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Den ble kjempe tøff.
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem Tone

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...